Nasz dzień
Grupa 0 ‘Happy Owls’
5 -6 latki
6:30 – 7:55
- schodzenie się dzieci: zajęcia świetlicowe, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, gry stolikowe, puzzle, układanki, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, rytmiczno-ruchowe, badawcze, dydaktyczne, rozwijające umiejętności społeczne
8:00-8:25
- zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne, przygotowanie do śniadania: czynności sanitarno-higieniczne
8:30-8:55
ŚNIADANIE
- wdrażanie zasad dbania o porządek, prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku; rozwijanie umiejętności samoobsługowych dzieci; działania porządkowe w trakcie i po zakończonym posiłku
9:00-10:00
ZAJĘCIA GRUPOWE
- zajęcia dydaktyczne według programu wychowania przedszkolnego; zajęcia dwujęzyczne; praca z podręcznikiem; działania plastyczno-konstrukcyjne; ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące mowę, percepcję słuchową, wzrokową oraz grafomotorykę; zajęcia umuzykalniające, matematyczne, językowe, sprawnościowe, ćwiczenia gimnastyczne itp.
10:05-11:40
- zabawy na świeżym powietrzu, spacery; język angielski; zabawy swobodne w sali: konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, rytmiczno-ruchowe, badawcze, dydaktyczne, rozwijające umiejętności społeczne; zajęcia i zabawy dodatkowe o charakterze edukacyjno-wyrównawczym
11:45-11:55
- przygotowanie do obiadu: czynności sanitarno-higieniczne.
12:00-12:30
OBIAD
- wdrażanie zasad dbania o porządek, prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku; rozwijanie umiejętności samoobsługowych dzieci; działania porządkowe w trakcie i po zakończonym posiłku
12:35-13:00
RELAKSACJA
- ćwiczenia i zabawy oddechowo-rozluźniające; słuchanie utworów muzyki klasycznej, relaksacyjnej; słuchanie bajek i opowiadań literatury dziecięcej
13:00-14:40
ZAJĘCIA DODATKOWE
14:40-14:45
- przygotowanie do podwieczorku: czynności sanitarno-higieniczne
14:50-15:20
PODWIECZOREK
- wdrażanie zasad dbania o porządek, prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku; rozwijanie umiejętności samoobsługowych dzieci; działania porządkowe w trakcie i po zakończonym posiłku
15:25-17:00
- zajęcia świetlicowe, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, gry stolikowe, puzzle, układanki, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, rytmiczno-ruchowe, badawcze, dydaktyczne, rozwijające umiejętności społeczne
* poszczególne godziny oraz aktywności ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie, w zależności od potrzeb grupy oraz organizacji innych działań przedszkola
Grupa 3-4 latków ‘Teddy Bears’
6:30 – 8:30
- schodzenie się dzieci do przedszkola, rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci, gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, rozwijające umiejętności społeczne
8:00-8:30
- zabawy integrujące grupę, zabawy swobodne, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, czynności porządkowe,przygotowanie do śniadania: czynności sanitarno-higieniczne
8:30-9:00
ŚNIADANIE
- dbanie o prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
9:00-10:00
ZAJĘCIA GRUPOWE
- zajęcia dydaktyczne według programu wychowania przedszkolnego obejmujące wszystkie płaszczyzny rozwoju dziecka z uwzględnieniem zróżnicowania form i metod pedagogicznego oddziaływania z zachowaniem przerwy między zajęciami; praca z podręcznikiem;zabawa ruchowa i swobodna działalność dziecka; czynności organizacyjno-porządkowe
10:00-12:00
- zabawy na świeżym powietrzu, spacery; zabawy i gry ruchowe,zabawy swobodne w sali, rozwijające umiejętności społeczne; zajęcia i zabawy dodatkowe o charakterze edukacyjno-wyrównawczym
- przygotowanie do obiadu: czynności sanitarno-higieniczne
12:00-12:30
OBIAD
- dbanie o prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku,doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
12:30-13:55
ODPOCZYNEK
- leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej lub słuchaniu bajek
13:55-14:40
ZAJĘCIA DODATKOWE
14:40-14:45
- przygotowanie do podwieczorku: czynności sanitarno-higieniczne
14:45-15:00
PODWIECZOREK
- dbanie o prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
15:00-17:00
- zajęcia świetlicowe, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, rozwijające umiejętności społeczne. Rozchodzenie się dzieci
* poszczególne godziny oraz aktywności ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie, w zależności od potrzeb grupy oraz organizacji innych działań przedszkola