• Ramowy plan dnia

          • Nasz dzień

          • Grupa 0 ‘Happy Owls’

            5 -6 latki

            6:30 – 7:55

            - schodzenie się dzieci: zajęcia świetlicowe, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, gry stolikowe, puzzle, układanki, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, rytmiczno-ruchowe, badawcze, dydaktyczne, rozwijające umiejętności społeczne

            8:00-8:25

            - zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne, przygotowanie do śniadania: czynności sanitarno-higieniczne

            8:30-8:55

            ŚNIADANIE

            - wdrażanie zasad dbania o porządek, prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku; rozwijanie umiejętności samoobsługowych dzieci; działania porządkowe w trakcie i po zakończonym posiłku

            9:00-10:00

            ZAJĘCIA GRUPOWE

            - zajęcia dydaktyczne według programu wychowania przedszkolnego; zajęcia dwujęzyczne; praca z podręcznikiem; działania plastyczno-konstrukcyjne; ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące mowę, percepcję słuchową, wzrokową oraz grafomotorykę; zajęcia umuzykalniające, matematyczne, językowe, sprawnościowe, ćwiczenia gimnastyczne itp.

            10:05-11:40

            - zabawy na świeżym powietrzu, spacery; język angielski; zabawy swobodne w sali: konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, rytmiczno-ruchowe, badawcze, dydaktyczne, rozwijające umiejętności społeczne; zajęcia i zabawy dodatkowe o charakterze edukacyjno-wyrównawczym

            11:45-11:55

            - przygotowanie do obiadu: czynności sanitarno-higieniczne.

            12:00-12:30

            OBIAD

            - wdrażanie zasad dbania o porządek, prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku; rozwijanie umiejętności samoobsługowych dzieci; działania porządkowe w trakcie i po zakończonym posiłku

            12:35-13:00

            RELAKSACJA

            - ćwiczenia i zabawy oddechowo-rozluźniające; słuchanie utworów muzyki klasycznej, relaksacyjnej; słuchanie bajek i opowiadań literatury dziecięcej

            13:00-14:40

            ZAJĘCIA DODATKOWE

             

            14:40-14:45

            - przygotowanie do podwieczorku: czynności sanitarno-higieniczne

            14:50-15:20

            PODWIECZOREK

            - wdrażanie zasad dbania o porządek, prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku; rozwijanie umiejętności samoobsługowych dzieci; działania porządkowe w trakcie i po zakończonym posiłku

            15:25-17:00

            - zajęcia świetlicowe, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, gry stolikowe, puzzle, układanki, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, rytmiczno-ruchowe, badawcze, dydaktyczne, rozwijające umiejętności społeczne

            * poszczególne godziny oraz aktywności ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie, w zależności od potrzeb grupy oraz organizacji innych działań przedszkola

             

             

            Grupa 3-4 latków ‘Teddy Bears’

            6:30 – 8:30

            - schodzenie się dzieci do przedszkola, rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci, gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, rozwijające umiejętności społeczne

            8:00-8:30

            - zabawy integrujące grupę, zabawy swobodne, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, czynności porządkowe,przygotowanie do śniadania: czynności sanitarno-higieniczne

            8:30-9:00

            ŚNIADANIE

            - dbanie o prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku

            9:00-10:00

            ZAJĘCIA GRUPOWE

            - zajęcia dydaktyczne według programu wychowania przedszkolnego obejmujące wszystkie płaszczyzny rozwoju dziecka z uwzględnieniem zróżnicowania form i metod pedagogicznego oddziaływania z zachowaniem przerwy między zajęciami; praca z podręcznikiem;zabawa ruchowa i swobodna działalność dziecka; czynności organizacyjno-porządkowe

            10:00-12:00

            - zabawy na świeżym powietrzu, spacery; zabawy i gry ruchowe,zabawy swobodne w sali, rozwijające umiejętności społeczne; zajęcia i zabawy dodatkowe o charakterze edukacyjno-wyrównawczym

            - przygotowanie do obiadu: czynności sanitarno-higieniczne

            12:00-12:30

            OBIAD

            - dbanie o prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku,doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku

            12:30-13:55

            ODPOCZYNEK

            - leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej lub słuchaniu bajek

            13:55-14:40

            ZAJĘCIA DODATKOWE

             

            14:40-14:45

            - przygotowanie do podwieczorku: czynności sanitarno-higieniczne

            14:45-15:00

            PODWIECZOREK

            - dbanie o prawidłową postawę ciała podczas spożywania posiłku, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku

            15:00-17:00

            - zajęcia świetlicowe, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, rozwijające umiejętności społeczne. Rozchodzenie się dzieci

             

            * poszczególne godziny oraz aktywności ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie, w zależności od potrzeb grupy oraz organizacji innych działań przedszkola